Közreműködött: Lena Neudauer, hegedű
Műsor
M. Haydn: Notturno
Mozart: A-dúr hegedűverseny, K. 219
*****
Mozart: A-dúr szimfónia, K. 201
Brahms: 2. 4. és 6. magyar tánc

“Magyarországon így látják Mozartot

A budapesti Liszt Ferenc Kamarazenekar nem zabolátlanul feltörő ifjakból álló együttes, hanem összeszokottan játszó, tapasztalt zenészcsapat.
Meglepő, hogy a 14 férfi vonós mellett csupán 3 nőt találunk, ilyesmit ma már nem látni Franciaországban. Nincs szükségük karmesterre, még csak arra sem, hogy az első hegedűsre pillantsanak ahhoz, hogy azonos vonó-sebességgel játszanak, tökéletes harmóniában.
A nagybőgősnek különleges szerep jut, minden tökéletes kádenciának arisztokratikus ívet kölcsönöz.

Michael Haydn G dúr Nocturne-je egyedi felfedezés, amely méltó barátjának, Mozartnak K136-os, ill. K138-as darabjához. Salzburgi kollégája azonban hamar túlszárnyalta őt, hiszen 20 éves kora előtti zseniális találmánya volt a szóló hegedűre írt adagio entrée, mely megtöri az Allegro du Concerto dominanciáját.

Lena Neudauer hegedűművésznőt megihlette a zenekari hangzás tisztasága már az első hangtól kezdve – egészen a jópofa záró csárdásig, majd a ráadásként adott Paganini 13. caprice-szal aratott sikert.

A könnyed, vidám fürgeséggel játszott 29. szimfónia után a zenekar teljesen színt váltott Brahms négy Magyar tánca erejéig (amelynek vonós verziója a cigány jelleget hangsúlyozza), ezután pedig Britten Simple Symphony-jából a szikrázó Playful Pizzicatóval búcsúztak.”

François Clairant

Tegnap este a Mérignac-i Pin galant-ban