Az elmúlt egy évben zenekarunk elismert külföldi és magyar szakértők bevonásával több évre szóló művészeti és üzleti stratégiát alkotott, és immár egy nemzetközi összevetésben is egyedülálló, új arculatba öltözve köszönthetjük közönségünket.

Liszt Ferenc Kamarazenekar

A cél, hogy zenekarunk néhány éven belül a nemzetközi klasszikus zenei élet trendalkotójává válhasson. Ennek érdekében mind a művészeti munkánkban, mind márkastratégiánkban, mind pedig a márkánk vizuális megjelenítésében szükség volt változtatásra.

A stratégiai tervezést piac- és célcsoportkutatás előzte meg, amely kiterjedt zenekarunk működésére, a művészeti tevékenységünkre és az arculati megjelenésünkre is.

Dr. Körmendy-Ékes Judit, alapítványunk kuratóriumi elnöke így fogalmazott:

„A célunk kizárólag magas színvonalú művészi munkával érhető el, amely a Liszt Ferenc Kamarazenekar játékmódja, hangzása egyedi értékeinek megőrzésén, valamint a zenei teljesítmény továbbfejlesztésén alapul. Megvan a kottánk, amiből a következő években játszani fogunk.”

Stratégiánk központi eleme az új művészeti koncepció, amelyet művészeti igazgatónk, Várdai István neve fémjelez. Célunk zenekarunk egyedi szakmai profiljának megteremtése az elérhető legmagasabb művészi színvonal megtartása mellett; emellett kiemelt célunk, hogy a külföldi ismertség növelésével párhuzamosan hazánkban és Európában a legfoglalkoztatottabb zenekarok közé tartozzunk.

“Az új turnéstratégiánkat követve a következő három évben három földrészen is fogunk játszani: Európában, Ázsiában, majd Dél-Amerikában. A dél-amerikai turnénk keretében Víkingur Ólafssonnal lép fel a zenekar” – mondta el Várdai István.

Zenekarunk új szlogent is választott magának: “a zene öröm veled”.

“Úgy éreztük, hogy ebben a mondatban benne vagyunk mi, és benne van a közönségünk is. Ez nagyon fontos volt, hiszen együtt adunk egy egészet. A művészet akkor jelenti a legnagyobb örömet, ha megoszthatjuk egymással” – mondta erről művészeti igazgatónk.

Az új márka kuriózuma a nemzetközi összevetésben is egyedülálló új arculat, amely a „zenevezérelt” és „dinamikus” jelzőt is megkapta; “zenevezéreltsége” abban áll, hogy a zenekar új logója alapvetően egy újragondolt kottarendszer.

A zenekar számára választott logó Bartók Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá, lényegében egy alternatív zenei nyelv használatával.

Ez az új notációs módszer a hagyományos ötvonalas kotta körbeforgatásával jött létre; a Divertimento a zenekari repertoár alapdarabja, művészi hitvallása, ezért választottuk a logónkhoz.

Az arculat „dinamikusságát” pedig az adja, hogy a logóhoz használt innovatív notációs rendszerrel bármely zenemű lekottázható, így tetszőleges számú grafikai jel hozható létre, amik ugyan különböznek egymástól, de összességében teljesen egységes képet adnak a márkához.

Ennek jegyében nemcsak a zenekar, de a zenészeink maguk is kaptak új logót - az erről készült videókat megtalálod a Videók menüpontban.

 

Az új művészeti irányokkal van összhangban az a törekvésünk is, hogy olyan zenedarabokat játsszunk, amelyekkel korábban még nem találkozhatott közönségünk.

Ezért született meg tavaly Beethoven op. 47-es, A-dúr hegedű–zongora-szonátájának – polgári nevén a Kreutzer-szonátának – vonószenekari átirata Tfirst Zoltán jóvoltából.

Tfirst Péter, koncertmesterünk szerint az átiratok nemcsak a Liszt Ferenc Kamarazenekar repertoárját, hanem az egyetemes zenetörténeti gyűjteményt is gazdagítják.

Március 10-én Ilya Gringolts friss Diabelli-variációk átiratát hallhatja majd közönségünk a világhírű hegedűművész közreműködésével.

A megújulásunkról szóló sajtóközlemény itt olvasható.